Day 30: 30 Days Challenge. Concluzii.

Hai ca am ajuns si la finalul acestui challenge! Asa cum spuneam ieri, primele 20 de zile au fost o placere. Dupa aceea lucrurile s-au ingreunat si s-au complicat si de aceea am facut si cateva pauze si nu am scris constant, in fiecare zi.

Am inceput challenge-ul pentru ca ma relaxeaza sa scriu aici. Aditional, odata cu inregistrarea audiobookului meu „Fara emotii blocante. Fara greseli. Rutina de storytelling, dictie, respiratie si discurs”, am vrut sa vad care dintre canalele pe care ma exprim ar fi mai potrivit sa fie pushuit si sustinut cu un buget lunar. De aceea am sustinut atat Instagramul, cat si LinkedIn-ul, Facebook-ul si blogul.

Concluziile nu sunt departe de ce ma asteptam eu, insa surpriza extraordinara a venit de la LinkedIn. Dar sa o luam pe rand.

Concluzii de engagement:

  • Facebook-ul are un algoritm foarte greoi, intortocheat si obsolete. Daca nu esti vreun mic pensionar care vinde chestii la mana a doua – deci ceva foarte ieftin si targetat – ori un brand mare, tot ce inseamna ads pe Facebook semnifica de fapt niste facturi foarte mari. Pana vei ajunge, cu un brand ca al meu, ca ROI-ul sa fie unul confortabil din Facebook va fi nevoie de un income considerabil, pe care brandurile mici nu il au de fiecare data.
  • In plus, de cand cu amploarea extraordinara a date-urilor online, Facebook-ul este un soi de sentimente.ro, lucru care ma deranjeaza teribil. Eu blochez astfel de profile si am reusit sa ajung la 54 de astfel de profile blocate. Mentionez ca ii blochez pe cei care sunt intruzivi si vulgari. Cei care incearca sa poarte un dialog…nu am nimic cu ei, ii las in pace. Deci numarul celor care isi incearca norocul este nepermis si nepotrivit de mare.
  • Pe facebook functioneaza in schimb asocierile. Cu grupurile mari, cu persoanele cu expunere, cu brandurile care au un grad mare de viralitate. De altfel, acest lucru este destul de intuitiv, caci functioneaza intotdeauna, nu numai in cazul Facebook-ului.
  • Instagramul este fratele mai mic al Facebookului, dar mai placut. Engagementul pe Instagram in tot acest timp a scazut. Este adevarat, nici contentul nu a fost unul de calitate, deci nu ma pot plange. Ce am putut observa foarte limpede a fost preferinta de content a publicului meu de Instagram. So I am good with it. Stiu care va fi de acum directia de content pentru acest canal.
  • Blogul a avut avg de trafic pe care l-a avut dintotdeauna. Si asta pentru ca fiecare post a fost urcat pe batranul Facebook care functioneaza dupa cum vrea el. Daca era pushuit altfel blogul, poate ca eram peste avg de trafic, dar no suprise here.
  • Site-ul masterofcrowds.ro a castigat mai multa autoritate in search, ceea ce ma bucura foarte mult. Era o treaba care ma preocupa foarte mult, suntem all good aici.
  • Linkedin-ul este o supriza fantastica. Din punctul meu de vedere este un canal care a reusit sa se pastreze curat. Este o retea professional menita sa aduca oamenii laolalta, atat cei care au nevoie de ajutor in munca lor cat si profesionistii. Iar acest scop este acoperit cu totul. Adica atat engagementul cat si view-urile pe profil au crescut exponential, pe masura implicarii mele. Ceea ce mi se pare firesc pentru un algoritm. Cat dai, cam atat sa primesti. Ma tenteaza extrem de mult sa raman doar pe LinkedIn in viitorul apropiat, dar mai pritocesc putin gandul.

Ce am invatat din acest experiment?

  • Pentru un brand mic, best marketing is old good marketing, adica cel direct.
  • Blogul meu este aici pentru a-mi servi mie atunci cand am chef sa scriu ceva si sa si impartasesc cu cineva. Si asa va ramane. Refugiul meu online si cam atat.
  • Cand voi avea buget de marketing, il voi directiona, in proportie de 80% catre LinkedIn. Sunt extrem de curioasa cum merge paid-ul acolo. Caci organicul este extrem de clean comparativ cu celelalte canale.
  • In continuare voi ramane a huge fan of Instagram. Chiar daca directia acolo a inceput demult sa fie prea comerciala, mai sunt chestii faine share-uite, cat sa iti treaca vremea cand astepti sa iti vezi de viata ta.
  • Social media nu e viata si nu trebuie luata in serios. Deloc. In cele 20 de zile in care am postat concomitent pe aceste canale, mi-am dat seama ca petrec extrem de mult timp pe aceste canale. Deci va urma o perioada sanatoasa de detox.
  • Creatorii de continut au o viata grea pe social media. Pentru ca you need to be smart ca sa fii inaintea timpurilor tale. Si treaba asta tinde sa te acapareze. Deci, not an easy job. Pentru cei care fac doar treaba asta, este ceva placut, dar pentru cei care fac side job acest lucru este extrem de obositor. Deci, pentru cei care tind sa ii bagatelizeze pe cei care creeaza continut, mind your own business, caci nu este usor deloc.
  • Orice forma de expunere, fie ea in imagini, text, video, este pentru mine o forma de consolidare a increderii de sine. Deci in fiecare zi in care postez observ ca sunt mai atenta cu ce spun, cum spun, cum aleg cuvintele, cat anume spun and so on. Deci este un exercitiu de incredere in sine. Dar, ca orice astfel de exercitiu, tu trebuie sa il controlezi si nu invers. Caci digitalul este un hau in care te pierzi daca nu il consumi responsabil. So, cu limita, atentie si controlat intotdeauna. Doar asa el lucreaza pentru tine si nu in defavoarea ta.

A fost fun, am invatat chestii, am observat chestii. Unele sunt scrise mai sus, altele le tin pentru mine, dar in tot cazul, un astfel de exercitiu este util. Pentru omul Lacramioara, profesionistul Lacramioara, fondatorul Master of Crowds, Lacramioara.

Ne mai auzim pe aici. Din cand in cand, cat timp imi va face placere. Pana atunci, multumesc ca cititi si sa stiti ca imi face mare placere cand aud: „Am vazut ca nu ai mai scris de ceva vreme pe blog. De ce?” sau „Sa stii ca imi place sa te citesc” sau „Inainte sa incepem meetingul vreau sa te felicit ca nu mai fumezi” ori „Serios? Esti acasa la tine? Acolo unde e soare, e o usoara adiere de vant, copiii se joaca in voie si miroase a levantica?”. Da, frumos sa stiu ca sunt citita. Multumesc.

Va doresc Sarbatori frumoase si extrem de fericite.

Sursa foto: Firmbee.com, unsplash.com

Un comentariu Adăugă-le pe ale tale

  1. Razvy spune:

    Felicitari! Sarbatori fericite! Bravo!❤❤❤

Lasă un comentariu