Oameni mici, vise marunte

Frig. Februarie. Sun la poarta. Mi se deschide. O alee impecabila pentru cata zapada este afara. Sun la usa:

– Intra

Doamne, ce parfum! O lumina difuza, galbena, un living mare si muzica clasica. Ma opresc in usa. Parca am intrat intr-o alta lume.

– Ce faci, Lacramioara? Intra. E frig afara, nu?

Ma blocasem. Era profesoara mea de dictie. Cu o rochie lunga de voal, vaporoasa, parca era o naluca, ma privea de la etaj. Nu stiam ce sa fac mai intai. Sa inspir atmosfera, sa ii admir momentul boem, sa ascult muzica, sa miros parfumul acela pe care ani la rand dupa aceea am incercat sa il gasesc sau sa fac un pas mai in fata?

Am ramas in pragul usii cu imaginea asta intiparita pe retina: muzica clasica, o lumina difuza, un parfum splendid si profunzimea momentului care te curata, te vindeca, te face mai puternic.

Ce viata trebuie sa ai sa traiesti un astfel de moment?

Cand eram mica, tata asculta opereta cu o ceasca de cafea in fata, ziua, cu noi acolo, fara sa isi permita luxul de a fi el singur cu gandurile lui, cu muzica lui, cu sufletul lui, asa o percepeam.

Ce viata trebuie sa ai sa traiesti un astfel de moment!

Da, Chopin. Nocturne, da. A fost primul meu spectacol facut numai de mine. O monodrama, cum altfel. Add.

Shostakovich. Valsul No.2. Hm.. era spectacolul de la Tony Bulandra din Targoviste, spectacolul care mi-a adus cele mai pline sali pe care le-am avut in viata mea. Add.

Bach. Preludiul. Da, da, si el. Doar e singura piesa pe care o pot canta la pian. Daca mai imi aduc aminte. Nu am mai atins un pian de foarte mult timp. Add.

Tchaikovsky.. Hmmmm.. primul meu spectacol cu o papusa. Lacul lebedelor, Valsul Florilor. Stiu exact si acum cum intram, pe unde si cu ce miscare a papusii. Add.

Eugen Doga. Cum sa nu. E valsul meu de viata frumoasa. Add.

Vivaldi. Iarna. Pentru ca atunci cand il ascultam cu febrilitate nu exista nimic care sa ma calmeze ca Iarna.

30 de piese. Save as „clasica” and play.

La mine in casa miroase a levantica, am o singura lumina aprinsa in casa si playlistul din Deezer care ruleaza pe fundal.

Ce viata trebuie sa ai sa traiesti un astfel de moment!

Oameni mici, vise marunte doar. Dar implinite.

Lasă un răspuns

