Garantii

…si are si 5 ani garantie.

Brusc, inaltimea, capacitatea, compartimentarea si celelalte functionalitati paleau. Un frigider cu 5 ani garantie! Dintr-o data lumea s-a impartit in doua categorii mari. Plebea, cu 3 ani garantie, si acest Hercule al electrocasnicelor care iti garanteaza 5 ani de freazing&happy meal. Adjudecat, we take it!

Dau acum din casa si fac aceasta dezvaluire rusinoasa despre mine. Cand ma duc la prieteni in vizita, exceptand situatiile in care casa este noua si sunt some improvements pe ici, pe colo, frigiderul exercita o atractie de necontenit. Am intrat, ne pupam, schimbam doua vorbe si, pac…am deschis frigiderul. Dintr-o data imi dau seama exact cum iti este viata, daca esti bine, multumit ori dimpotriva, provocat sa iti continui lupta frumoasa de supravietuire.

Am avut saptamana aceasta revelatia frigiderului. Al meu, de data asta. Pentru ca sa treci de la un frigider plin, in care nu mai aveai loc nici sa sufli, la unul care sufla el spre tine acum, aceasta este o realitate destul de zguduitoare. Ajung acasa la cele mai ciudate ore. Si daca nu apuc sa mananc in oras, am acest confort ca oricum ajung acasa, deschid frigiderul si mananc eu ceva, trebuie sa gasesc.

De fiecare data cand merg acasa, la mama, indiferent de ce imi spune ea ca are sau nu are, deschid frigiderul si o lume intreaga de oportunitati mi se dezvaluie. Simt ca imi sunt activate simturile, gusturile, papilele gustative deja se prind in hora abundentei, iar restul e…placere.

Si ajung acasa. La mine. Orele sunt suficient de inaintate ca sa nu mai fie nici un magazin deschis. Iar cu benzinariile, chiar daca au stocuri suficiente de croissante si biscuiti, am convenit ca vom lua o pauza si ne vom vedea si cu alte persoane de acum incolo. Il deschid cu aceeasi febrilitate cu care deschid frigiderul parintilor mei. Incepe sa se auda usor, usor, pe fundal, hora. Papilele mele isi striga una celeilalte”Preparation!” si in secunda urmatoare ma izbeste…

…un frig fantastic.

E la fel de frumos, incapator si cu aceeasi garantie linistitoare. In nuanta lui de gri metalizat, cu optiune de deschidere atat pe partea stanga cat si pe cea dreapta, frigiderul meu sufla spre mine singur, inghetat si cu o tenacitate demna de invidiat. Ce hora, ce papile, ce „Preparation!”…Legumele proaspete de altadat’, mancarea gatita acum cateva ore, zacusca cea imbietoare ori compotul meu minunat de cirese sunt in orice alt frigider, dar nu il al meu.

6358278585025682891533761720_what-i-do-when-i-find-empty-fridge_o_412505
Sursa foto:www.theodysseyonline.com

Viata de adult e plina de provocari, imi spun eu, incercand sa contracarez piticul care imi urla in creier: „Lacramioara, iar? Pe bune? 500 ml de lapte, 120 g de smantana, 300 g telemea, lotiunea de fata, apa florala si miere? ”

Il inchid rapid si caut solutii. In lipsa unei idei geniale il deschid din nou cu si mai mult curaj.

„O rosie, un castravete, un mezel, oricare ar fi el, o maslina, cat de mica, dar nesarata macar, chiar e atat de greu sa scoti lista si sa cumperi cate ceva. In ritmu…”

Iar l-am inchis.

Frigiderul meu, garantat pe 5 ani de zile, a devenit exagerat de obraznic. Voi schimba foaia cu el. Imi cumpar si eu, pe modelul binecunoscut, cateva oua, sa imi fierb ca omul dimineata, un iaurt nu foarte gras si cativa castraveti proaspeti. Dar asta de maine, desigur. Ceasurile sunt prea inaintate acum si oricum, bine macar ca am paine, putina dulceata si ceai. Old school, good school.

30+ inseamna o suma de provocari si oportunitati. Auzi tu, sa judeci viata unui om dupa un amarat minunat de frigider. Ce idei mai scormonesc si eu! Si pana la urma… nici 3 ani garantie nu erau de ici, de colo.

„Viata-i o lupta, deci te lupta”, imi spunea mie o prietena in urma cu cativa ani. Nu stiu prin ce fenomen ciudat, imi vine asta in minte acum, cand m-am inarmat cu lista, am cheile de la masina in mana, portofelul in geanta si focusul, mai activ ca niciodata.

Auchan, nu Sun. Nu Plaza ci piata. Repet pana la masina treaba asta in speranta ca nevoia stringenta si imediata de o noua pereche de pantofi nu ma va distrage de la tinta precisa si imediata. Shopping list. Nuuu, sa incercam pe romaneste, sa nu fie confuzii.

Piata, azi fac piata. Si atat.

Lasă un răspuns

