Wake up and smell the coffee

7:20. Iar nu a sunat ceasul. A treia dimineata din saptamana asta cand mi se intampla. Stiu ca ultima oara cand m-am simtit in felul asta spunand cuiva ca nu am aparut la timp pentru ca nu a sunat ceasul eram in pijamale, in fata altor 20 de copii, colegi de-ai mei de gradinita, siderati ca nu respect dress code-ul. Macar de dragul acestei amintiri trebuie sa ma regrupez si sa inchei lantul de ceasuri nesunate, imi spun. M-am lamentat, m-am victimizat putin, m-am certat, m-am laudat si pac, solutia. Check si mai departe.

hqdefault

Intorc clepsidra.

Imi pun ceaiul la facut, intru la dus, painea in toaster. Miroase a ars. Nici nu ma asteptam la altceva. Ies rapid, prepar micul dejun fara sa stiu exact ce manac. Stiu exact traseul de la chiuveta la aragaz si apoi la masa. Apoi la cani, apoi la furculite, apoi la masa. Desenez acelasi traseu cu o precizie de invidiat si fara sa imi dau seama, mananc. Cand am inceput sa mananc, nu stiu, dar m-a trezit din automatism gustul. Bun. Inca e bun, ceea ce inseamna ca nu trebuie sa schimb, poate doar sa imbunatatesc. Ma gandesc la solutii alternative, calculez cam in cat timp ma voi plictisi de tipul asta de mic dejun, poate ar trebui sa schimb macazul de dragul stomacului. Deodata il simt cum se tolaneste relaxat. Aha, deja am inceput sa beau ceaiul. Cand am terminat de mancat? Cand am asezat farfuria in chiuveta, cand mi-am luat ceaiul, cand am suflat in el, cand am luat o gura mica sa ma asigur ca nu e prea fierbinte? Cand am baut jumatate de cana? Unde eram? La solutii alternative pentru…. Cu ce ma imbrac, desigur. Imi arunc in gand toate hainele din dulap, pantofii, bijuteriile, ma uit la ceas. Am stins tigara. Iar. Iar nu stiu cand am terminat ceaiul, cand mi-am luat scrumiera, cand mi-am aprins tigara, primul gust al tigarii de dimineata, cand m-am lasat pe spate dupa primul fum…

E clar, trebuie sa trag o linie aici si sa fac un bilant. Sa vedem ce schimbam, ce imbunatatim, ce eficientizam.

Exact cu asta ma imbrac. Déjà calculez. Voi scoate un timp bun astazi. Un pic mai eficienta decat ieri dimineata. Oare sa fie din cauza ceasului ? Evident ca s-a schimbat ritmul, pentru ca astazi sunt in intarziere. Aha, chei, acte, telefon, bani. Dejà m-am machiat, m-am imbracat, m-am incaltat, m-am uitat de cateva ori in oglinda de final.

Iar. Iar urmez trasee si nu savurez actiunile.

Gata, nu se mai poate, trebuie sa ma opresc din automatisme. Hmmm…. Parca volumul era altul pe piesa asta. Oare am ramas intr-o singura boxa ? Sa ma duc sa fac o verificare. Astazi nu pot pentru ca [listare tot ce am de facut astazi, in categorii, subcategorii, ETA, buget, plan pe termen imediat, mediu, lung].

E tot si 20, tot cald. Am lasat din nou lumina aprinsa in baie. Rasucesc cheia si ma descalt. Ah, ce bine e! e calda totusi gresia, dar macar am spatele drept. Stiu asta pentru ca peretele e drept. Ar trebui sa fac mai des asta. Poate, poate imi schimb postura si imi indrept si eu putin spatele. Nu vreau sa aprind lumina. E fain pe intuneric.

Da, exact asta aveam in minte azi de dimineata inainte sa ma uit la ceas : Wake up and smell the coffee. Care o fi legatura? Bine ca mi-am fixat alarma de aceasta data. Cafea. Da, iar am inceput sa beau cafea…

Lasă un răspuns

