Inapoi la prima dragoste

Emotii si un mare gol in stomac. Furnicaturi mici si dese in tot corpul si numai fiori pe spate. Acelasi loc, acum nou, dar cu acelasi parfum si starea aia de bine, de foarte bine. Imi era atat de dor! Imi era dor sa ascult si sa sorb fiecare cuvant. Imi era dor sa vorbesc despre asta si imi era dor sa ma simt asta.

Sunt multe feluri de iubiri pe lumea asta, dar cele care dainuiesc sunt cele in care te asezi confortabil si doar simti. Atat. Si indiferent daca te-au dezamagit, te-au ingenuncheat si te-au transformat in monstrul de care nu stiai ca exista in tine, cu toate astea te intorci mereu la ele si niciodata nu privesti in urma. Nu exista regret, exista doar potrivire. Atat.

Azi am vazut Napasta. Napasta lui Afrim. Care nu este aceeasi cu Napasta lui Caragiale. Sunt doua elemente care aduc aminte de piesa: numele personajelor si songurile. Atat. In rest, cred ca pustii de liceu care au vazut sau vor vedea spectacolul vor intreba la Bac, la oral, care dintre opere va trebui comentata: Napasta lui Caragiale sau Napasta lui Afrim.

Piesa lui Caragiale se iubeste, spectacolul lui Afrim se prizeaza. Sa ne intelegem. Propunerea sta in picioare de la inceput pana la sfarsit. Este exclusiv o chestiune de gust. Asa ca in opinia mea, pentru ca spectacolul lui Afrim sa ajunga la piesa lui Caragiale are nevoie in primul rand de iubire si in al doilea rand de tot ce este profund uman.

Da, il cred pe Afrim. Cred ca iubirea de atunci e spectacolul de acum, dar ceea ce exista de ani si o sa existe dintotdeauna este acest simplu „De ce?”. De ce suferi? Ce te motiveaza sa faci ceea ce faci? De ce iubesti asa? Toate raspunsurile astea se traiesc. Sunt profund umane si ele fac diferenta intre a gusta si a savura. Asta ii lipseste spectacolului. Motivatia. Acele raspunsuri care vin firesc in piesa, dar nu isi gasesc corespondent in spectacol.

Da, ridic o spranceana pentru ce voi spune, dar o voi face cu toata convingerea. Mi-a placut teribil de mult Manole, Marius Manole. Dar nu doar ca mi-a placut ci eu cred ca din acest punct merita exploatat artistic pentru ca poate si merita sa fie urias. Este extrem de bun. Si ceea ce ii da masura calitatii in ceea ce face din aceasta partitura este ca, asa eliptica precum i-a fost data, o exploateaza la maxim si reuseste sa scoata din ea un personaj. Il umanizeaza si il iubesti in final.

Mi-am dat licenta cu Caragiale, iar in Napasta este un rol pe care mi l-am dorit teribil de mult. Si acela nu este Anca ci Ion. Este impecabil scris in primul rand pentru ca este genul de partitura care te urmareste, care exista in fiecare dintre noi. Cu spaime, cu nebunii, cu iubiri si cu multa, multa candoare si inocenta. Da, mi-as fi dorit sa il joc pe Ion!

Sunt curioasa sa stiu daca dansul fricii de la Manole e propunerea regizorului sau e a actorului. Daca este a actorului, inca o data, Marius Manole, plecaciune, bravos!

De unde atatea doruri, iubiri, mirosuri, simturi si potriviri la mine in seara asta? Pentru ca pot fi si pot face orice pe lumea asta. Iar inainte sa fiu email marketing specialist, PR, Account, redactor, voice over, inginer sau orice, absolut orice altceva, am o nespusa bucurie sa ma recomand:

Lacramioara Brecea, actrita.

Mai jos este songul care m-a urmarit si pe care am dansat de cand am parasit sala Nationalului si nu, nu de frica:

P.S. Si inca ceva foarte important. Cei care citesc aceste randuri, va rog tare mult. Inainte sa mergeti la o piesa de teatru sau daca ii auziti pe parintii sau unchii vostri ca vor sa mearga la o anumita piesa, cititi cronicile ei. Unchii prizeaza mai greu, iar parintii mai deloc. Explicati-le lor si cititi voi inainte despre spectacolul la care veti merge, caci nu este deloc in regula ca 90 de minute sa traiesti cu senzatia ca ai gresit sala. Negative vibe, all negative!

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s