How to web experience

just do it rant

Sursa foto

A inceput How to web 2013 si daca ar fi sa rezum in cateva cuvinte cum a fost prima zi, ele ar fi: JFDI (Just freakin’ do it!), startup, software, measuring, inovating, revenue. Mai pe scurt: Experience. Sloganul sfarsitului meu de an este „It’s all about revenue” si poate tocmai de aceea am luat din prima zi de How to web tot ce are legatura cu asta.

Experience. Loyalty. Loialitatea inseamna experienta pe care ti-o ofera un brand, oricare ar fi el. Fie ca vorbim de morcovi, companii aeriene, medicamente, softuri, flori, mobila, servicii, de orice fel, „It’s all about revenue” se reduce la: sunt loiala experientei pe care mi-o ofera brandul si nu produsului in sine, caci gasesc altul similar la doi metri si il pot schimba oricand. Dar o experienta care imi aduce placere nu o schimb, ci ea creaza dependenta. Voi dori din ce in ce mai mult din acel produs/serviciu si nu ma voi simti confortabil in absenta lui.

Psihologia consumatorului/cumparatorului (fie ca il plasam in zona B2C sau B2B) este pana la urma o psihologie de viata. Cred ca daca o numesc primara nu gresesc. Cand mirosim un parfum pe care l-am folosit in anii facultatii este posibil sa fi uitat numele lui. Dar ne amintim intamplari care s-au petrecut atunci cand il foloseam, ne amintim de noi, asa cum eram la varsta aceea, iar de regula sunt amintiri placute. Nu mai conteaza cum se numea. Conteaza ca iti aminteste de experienta avuta.

De-as mai putea cumpara acum de undeva guma Turbo, dar nu fake, ci acea guma Turbo cu care faceam schimb de surpize, acea guma Turbo care era Facebook-ul acelor vremuri pentru ca ne unea pe toti, relationam si comunicam tocmai pentru ca era acel gust exceptional, acea surpriza pe care abia asteptam sa o deschidem si ne rugam sa nu fie dublura si pentru ca uneori cumparam un pumn de gume doar pentru a gasi Lamborghini-ul care ne lipsea din colectie.

Nu este guma Turbo ci este experienta Turbo dupa care ravnesc acum. Pentru ea as vrea sa mai fac un balon si sa o mestec doua ore fara intrerupere.

Daca extrapolezi putin, iti dai seama de ce este o psihologie de viata si una primara chiar. Pentru ca este vorba de placere, confort si satisfactie. In egala masura poate fi vorba de disconfort, neplacere, tristete, durere si singuratate. Oricare ar fi produsul, serviciul sau oamenii, nu ramanem niciodata fideli lor ci intotdeauna iubim pana la dependenta sau respingem cu vehementa experienta pe care ne-o ofera.

Nu este o descoperire revolutionara, dar daca toate relatiile – indiferent ca discutam de cele comerciale sau nu – s-ar baza in primul rand pe experiente de buna calitate si dupa aceea pe produs/om/serviciu, cred ca am avea o viata mai frumoasa si noi am fi niste oameni mai frumosi si cu mult mai valorosi.

Un speaker inspirational si motivational a fost Alex Hunter, CEO pentru Rushmore.  De ce inspirational si motivational? Pai d’asta.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s