Dévoré, savouré, publicité

Imi spunean in fiecare an ca o sa ma duc la Noaptea Devoratorilor de Publicitate si evident ca nu ajungeam. Ei, na, ca anul asta am ajuns. O singura seara, este adevarat, dar am ajuns. Ma asteptam la mai mult, la mai bine, la mai actual. Dar poate ca sunt eu prea carcotasa. Un pic pe genunchi facut, selectia nu foarte inspirata, intregul eveniment cam la prima mana, dar, poate ca asa a fost prima seara, iar in noaptea asta isi vor lua revansa.

Sa o luam cu inceputul. Conceptul de comunicare al evenimentului, „Zombies”, a fost facut de Tempo. Jesus! Nu am putut sa ma uit nici macar pe site, cu atat mai putin din sala. Ma repet, stiu, dar chiar sunt la prima mana gandite spoturile… ’80s cu mici influente de ’90s . Dar nici macar asta nu ar fi fost problema, doar ca sunt nepotrivite. Ma rog, o spun: ratate de-a dreptul.

O luam intr-o ordine, caci asa-i frumos.

1. Cel mai inspirat spot din ce am vazut a fost cel pentru Cartier. Wow, wow, wow. S-au respectat à la carte directiile brandului:

2. Spoturile pentru masini sunt extrem de ofertante. Pentru mine, ele fac parte din categoria neverending briefs. Partea tricky este ca daca dai gres, o faci cu gratie, pana la capat. Cale de intoarcere nu ai.  Recunosc, aici e vorba de obsesia mea pentru caii putere. Caci placerea pe care mi-o ofera… sa zicem vreo 100 dintre ei, chiar nu se compara cu muuulte alte placeri. K, I have an obsession, I know! Am vazut: Mercedez-Benz, Renault si Wolkswagen. Adica:

3. Cele care m-au impresionat:

Avon – My name is Szabó Kinga.

T-man:

Inca ma minunez, desi valul a inceput de vreo cinci ani (stiu, reactie complet intarziata!), de regizorii din Kazahstan. Cinematografie in Kazahstan?!?! Da, ei bine, da. Si mai e si buna si premiata pe deasupra. Cum era de asteptat, spoturile lor sunt aceeasi revelatie, deci chapeau-bas!

Umor, inspiratie, new sound indeed:

Din categoria brandurilor ce nu dezamagesc niciodata (ma rog, sau foarte rar):

Nu putea sa lipseasca:

Nu mai exista nici o indoiala legata de proportia barbatilor din advertising versus femei. E suficient sa te uiti la orice reclama pentru absorbante. Din orice tara si din orice an. Vei ajunge lesne la concluzia ca it’s a man’s world. Refuz sa cred ca vreun spot vazut de mine la absorbante a fost gandit de o femeie. N-ai cum. Toate sunt pe langa subiect. Imi si imaginez conceptul (scris de un el, evident): „Intr-o perioada in care nervii unei femei sunt intinsi la maxim, disconfortul atinge cote paroxistice, iar orice conversatie cu prietenele ei incepe cu „M-am patat?”, absorbantul X le dezvaluie fata fericita a perioadei menstruale. De astazi, orice femeie poate sa iasa in oras! Orice adolescenta poate sa danseze si sa flirteze in voie. Absorbantele X. Pentru ca fiecare luna este o sarbatoare!”.

Deci la categoria spoturi care m-au impresionat, nu pot lipsi cele pentru absorbante. Sunt profund marcata de valentele adiacente subiectului pe care creativii din toata lumea le gasesc campanie de campanie.

Reclamele cu gay sunt savuroase, aproape la fel precum cele la prezervative, safe sex&company, dar din pacate nu prea le gasesc. Cam atat momentan. Daca mai imi amintesc ceva, later edit, pe mai tarziu.

Lasă un răspuns

