Povesti

SevenDwarfs

Oricand o sa-l citesc pe Eminescu, la orice ora din zi si din noapte si in orice moment al vietii mele o sa mi se para exact cum mi se pare acum. Urias. As mai insira cateva superlative, dar parca n-as cuprinde tot ce simt. De ce mi-a venit sa scriu acum? Pentru ca tocmai am citit „Traind in cercul vostru stramt norocul va petrece/Ci eu in lumea mea ma simt/Nemuritor si rece”. Si m-au cuprins cativa fiori.

Da. Cam despre asta este vorba in orice poveste. Despre lumi stramte, inguste, sufocante. Dar de fapt despre libertate, iubire si frumusete. Despre noroc si imprevizibil. Despre povesti in care inca mai cred cu taria cu care credeam inca din prima secunda cand mi s-a citit o astfel de nascocire. Cred in povesti frumoase, in oameni puternici, in sentimente puternice si oricat de mult suflet am pierdut pe drum, o sa cred toata viata mea in inimi mari.

In oameni carora le vorbesc sentimentele mai mult decat orice fapta de pe lume. In care frumosul si uratul se masoara in iubirea pe care o ofera si suferinta pe care o imprastie. Cred ca ma numesc in continuare visatoare, dar imi place la nebunie sa simt un om, iar dincolo de cuvinte si de gesturi sa aleg sa il am alaturi de mine sau nu pentru ca i-am simtit sufletul.

Pot ierta orice pe lumea asta, am observat pana acum. Dar nu o sa iert niciodata un suflet urat. Uit lucruri si uit oameni tocmai pentru ca sunt detalii. Dar imi raman sentimentele pe care mi le-au oferit. Iar asta ma face sa fug sau sa raman. Am tras cartea necastigatoare in iunie, ’82. Ma rog, mama a tras-o, de fapt, pana la un moment dat cand m-am aruncat eu ca o viteaza in valuri fara sa stiu sa inot. Eu stiu sa iubesc inotul. Eu stiu sa ma bucur de sentimentul pe care ti-l da el. Asa se explica de ce era sa ma inec de trei ori, iar acum cand vad apa nu imi doresc decat sa ma balacesc in ea. Sa ma bucur ca un copil mic la prima lui baie.

Asa sunt construita. Sa simt si sa iubesc. Si oricat de ciobita m-as simti, nu imi pare rau o secunda ca sunt asa. Pentru ca sufletul meu  cunoaste lucruri pe care mintea oricarui om pe care il intalnesc in viata asta le judeca mult dupa aceea.

Lasă un răspuns

