Microbu’

262199_1889980572577_7081424_n

MICRÓBI s. n. […] agenți transmițători ai anumitor boli. (< fr. microbe). Si boala se numeste Teatrul. Microbul s-a activat, boala s-a declansat. Cum altfel sa-mi explic faptul ca plang la finalul unei piese de teatru… de la Nottara (pour les connaisseurs!) Cum altfel sa-mi explic faptul ca incep sa ma enervez incet, dar sigur, cand citesc despre cat de bine scrie teatru Lia Bugnar, de exemplu.

Mi s-a facut tare dor de scena. Imi doresc sa joc. A trecut prea mult timp de cand nu am mai facut-o. Si undeva in sufletul meu am acum siguranta ca voi juca. Fara sa stiu cand, unde sau cum, simt ca voi juca in curand si asa o sa fie, cu siguranta.

Cateva explicatii pentru cele spuse in primul paragraf, pentru cei care m-au injurat cu voce tare citindu-l.

“Zeul Macelului”. Este un text al Yasminei Reza pe care il stiu de multa vreme deja. Foarte, foarte bun. Scurt, la obiect, ca o lovitura de maestru in ale scriiturii, ca de altfel multe dintre piesele ei. La un moment dat am vazut filmul, Carnage, ecranizare fidela a piesei. Nu numai ca este un film incantator. Pentru studentii la Teatru si pentru actori in general este material de lucru, dar cred ca mai presus de toate pentru regizori este o mare lectie. Regizat de Polanski, cu Jodie Foster, Kate Winslet, John C. Reilly si Christoph Waltz (cronica filmului, aici).

Ei bine, dupa ce mai vezi si filmul e greu sa te mai impresioneze ceva in legatura cu Zeul Macelului. Dar evident ca m-am dus sa vad spectacolul (abia acum!), montat la Nottara in regia lui Claudiu Goga, cu Cerasela Iosifescu, Luminita Erga, Adrian Vancica si Alexandru Jitea (cronica spectacolului, aici).

Ei, acum nu o sa fiu in nici un fel carcotasa si transanta. Spectacolul nu trebuie ratat. Categoric. La final (cam in coada de peste el, saracul, alo, regia!), am inceput sa plang. De ce? Pai pana la acel moment spuneam si eu parti din text odata cu cei de pe scena. Pana la acel moment mi-o creionasem deja pe Nancy in minte cu pauze, evolutie, final exploziv pana cand s-a facut heblu si… s-a terminat piesa. Inevitabil m-am trezit. Mi-am dat seama ca magia s-a terminat si ca eu sunt… in public. Si-atat!

Cat despre Lia Bugnar, ce pot sa spun. Este o chestiune de gust. De ce ai citit pana acum, cu ce rezonezi si ce asteptari ai de la un spectacol de teatru. Nu imi place deloc, deloc, deloc, dar astept cu nerabdare sa mi se schimbe parerea.

Sunt convinsa ca ea este o persoana complicat de simpla, adica exact asa cum scrie. Intelegand prin acest lucru faptul ca un “buna ziua” de-al ei ascunde de fapt un intreg sir de intamplari. Muuulti oameni care au contribuit la pronuntarea lui printre dinti si bineinteles la fel de multe intamplari care l-au facut pasibil de a fi rostit la final. Imi da senzatia ca vrea prea mult sa ma faca sa inteleg si sa simt cu exactitate totul. Iar la final eu nu ma aleg cu nimic. Cel mult cu o poveste de la A la Z, dar fara printre randuri, fara sugestii, lectii invatate, senzatii care se cuibaresc in tine si se dezvaluie exact la momentul potrivit. Mi se pare ca o piesa de-a ei este din categoria acelora pe care, dupa ce le citesti, te duci direct si te uiti la meciul Steaua-Petrolul.

Nu, astazi nu sunt deloc artagoasa tocmai de aceea imi doresc sa mi se schimbe parerea cu aceeasi ardoare cu care imi doresc ca de data asta sa mi se intample. Dar frumos, lin, natural si cu multa bucurie. La fel ca mine, astazi.

Un gând despre „Microbu’

  1. Curios este ca o cunostinta de-a mea tot joaca in piesele Liei. Maria Obretin. Am vazut ca se joaca „Noi patru” zilele astea si am zis ca-i musai sa o vad. Evident timpul nu mi-a permis, dar curiozitatea ramane. Prea e peste tot.
    Altfel, te inteleg. Si-mi doresc si eu sa joci, mai ales ca stiu cu cata daruire doar vorbesti despre asta. Tare rau imi pare ca nu te-am si vazut. Dar o sa fie Lacra, sigur va fi. Chin up 🙂

Lasă un răspuns

