Pariuri de Oscar 2012

Inca din luna ianuarie, din momentul in care sunt anuntate nominalizarile pentru Oscar, recunosc, simt o bucurie teribila. Acest „cantonament” de Oscar ia sfarsit odata cu decernarea premiilor care, nu intotdeauna sunt pe placul meu, dar lucrul care ma incanta este ca de la an la an sunt lucruri noi de sesizat in cinematografia americana, o evolutie extraordinara a firului narativ, al timpului cinematografic, fara sa mai vorbim de „recitalurie” unor titani…

Imagine

K, usor ca pentru gazeta de perete inceputul, dar vroiam doar sa spun in multe cuvinte – meteahna mea – ca imi dau si eu cu parere anul asta, ca si anul trecut de altfel, cu privire la lista castigatorilor pentru principalele categorii.

Cel mai bun actor intr-un rol principal:

  • George Clooney pentru rolul din „The Descendants
  • Demian Bichir pentru rolul din „A better life
  • Jean Dujardin pentru rolul din „The Artist
  • Gary Oldman pentru rolul din „Tinker Tailor Soldier Spy
  • Brad Pitt pentru rolul din „Moneyball

De aici nu am vazut „A better life”, dar chiar si asa nu pot sa scap ocazia unui pariu. Asa ca eu merg pe mana lui Jean Dujardin. Nu mi se pare o alegere certa, dar, fara indoiala ca rolul lui din The Artist si filmul in sine trebuie aplaudate si daca asta este cel mai bun mijloc, fie atunci.

Cea mai buna actrita intr-un rol principal:

  • Glenn Close pentru „Albert Noobs”
  • Viola Davies pentru „The Help
  • Rooney Mara pentru „The Girl with the Dragon Tattoo
  • Meryl Streep pentru „The Iron Lady
  • Michelle Williams pentru „My week with Marilyn

De aici nu am vazut My week with Marilyn, dar cred eu ca la aceasta categorie castigatorul nu trebuie cautat sau negociat. Meryl Streep este magistralaaaa. E o lectie de actorie. Jos palaria pentru o actrita care te ingenuncheaza de emotie si iti da o lectie de ce inseamna meseria incat iti ramane un nod in gat. Magistralaaaaa.

De notat, mentionat si urmarit Glenn Close. Nu este orice rol, nu este de trecut cu vederea pentru ca este foarte bine ce face ea acolo. Se vede ca este un rol minutios construit, cu atentie pentru detaliile care fac din personajul ei un Albert Nobbs real. Este extrem de buna Glenn Close si mi-a ramas intiparita in minte replica medicului din finalul filmului „Nu inteleg de ce oamenii aleg mereu nefericirea”…este de vazut filmul. Este de admirat Glenn Close si pentru actori e o buna lectie.

De fapt, cele mai puternice si valoroase nominalizari sunt pentru acest premiu. Sunt altceva decat simple roluri si trebuie tratate in parte. Dar sunt de vazut neaparat toate, categoric.

Cel mai bun regizor:

  • Michel Hazanavicius pentru „The Artist”
  • Alexander Payne pentru „The Descendants”
  • Martin Scorsese pentru „Hugo”
  • Woody Allen pentru „Midnight in Paris”
  • Terrence Mallick pentru „The Tree of Life”

Sunt profana, recunosc, dar nu inteleg nici sa ma tai cum de este nominalizat Terrence Mallick pentru „The tree of life”. Un film in care timpul este atat de dilatat, greoi, apasator, ritmul capata niste dimensiunu monstruoase… te pierzi intr-o alta dimensiune, proprie artistului, de plutire, visare, reverie…Nu inteleg….

Asa ca pariul meu este pentru „Hugo” al lui Scorsese. Mi se pare un film foarte corect, curat, bine montat, curge foarte bine povestea, este inchegata foarte bine si este realizat exact ca o poveste care sa te incalzeasca iarna sau una care sa-ti adoarma gandurile vara. Si mai este si primul lui film de genul asta…. fain, emotionant si curat… adevarat de o mana de maestru.

Cel mai bun film:

  • „War Horse”
  • „The Artist”
  • „Moneyball”
  • „The Descendants”
  • „The tree of life”
  • „Midnight in Paris”
  • „The Help”
  • „Hugo”
  • „Extremely loud and incredibly close”

Ei, de aici nu am vazut War Horse (abia astept sa apara cronica lui Gorzo din Dilema…. el zice ca e un kitch… sa vedem) si Extremly loud and incredibly close. Dar chiar si asa, pariul meu este pentru „Hugo”. Desi „The Artist” trebuie sa castige ceva… nu se poate, este un film foarte important, un film omagiu foarte bine facut, dar care nu este cel mai bun film.. nu cu aceasta competitie. In afara de Hugo si The Artist, nici un alt film nu este altceva, nu este o evolutie, o iesire din sine pentru regizori… aceleasi note, aceleasi directii. Cele doua insa sunt speciale si chiar cred ca trebuie premiate.

Cel mai bun scenariu original:

  • Michel Hazanavicius pentru „The Artist” 
  • Kristen Wiig & Annie Mumulo pentru „Bridesmaids”
  • Woody Allen pentru „Midnight in Paris”
  • JC Chandon pentru „Margin Call”
  • Asghar Farhadi pentru „A Separation”

Eu merg aici pe Woody Allen. Scenariul este chiar original, trimiterile sunt extraordinare, iar concluzia ca intotdeauna prezentul se desconsidera in detrimentul trecutului, intotdeauna mai bun mi se pare pe cat de adevarata pe atat de bine spusa, transmisa. Foarte, foarte bun scenarilu, intr-adevar, deci merg pe mana lui.

Ma opresc aici cu datu’ cu parerea, dar astept deznodamantul. Oricare ar fi, important este ca asta e o perioada grozava, cea de Oscar. Lucruri noi, performante despre care credeai ca sunt de neintrecut si, de ce nu, revelatii…

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s