Dupa Festivalul Teatrului de Studio de la Pitesti

… sau aventura Pitesti

In general, atunci cand intr-o competitie te afli pe lista celor invinsi, concluzia de dupa este ca ‘imi pare bine ca am participat. Este foarte important ca am participat’. Ei bine, noi nu ne-am aflat pe lista castigatorilor, nici pe cea a nominalizarilor, deci pot lesne sa concluzionez ca am fost Spectacolul invitat care a incheiat Festivalul, gand care ma onoreaza.

Experienta s-a incheiat exact asa cum a inceput. Surprinzator, neasteptat si cu un gust amar. Am aflat ca suntem selectionati absolut intamplator, cu o zi inainte de inceperea Festivalului, de la colega noastra care semneaza light designul spectacolului, iar ca dovada a acestui lucru ne-a dat minunatul link argeseanul.com – sa traiasca presa locala, caci altfel ar fi trecut Festivalul si noi tot pe la casele noastre eram.

Tot din acelasi www am aflat ca regizorii spectacolului sunt Mihai Vantu si David Iancu, desi coordonatorii proiectului sunt Mihai Vantu si  Daniel Ionescu. Si bineinteles ca a treia surpriza (care nu putea sa lipseasca, altfel comedia nu era completa) a fost ca spectacolul nostru este prezentat de ‘Trupa de teatru Independenta a Centrului pentru UNESCO Bucuresti’.

Si trecem peste aceste balbaieli cel putin neplacute pentru orice om normal si ajungem la Pitesti. Stiam de la Bucuresti (dupa nenumarate discutii telefonice in care balbaiala se generaliza) ca avem spatiul pentru repetitii de la orele 11 la 13. La ora stabilita la care am ajuns, faceau repetitii colegii de la Piatra Neamt pentu ca actrita era bolnava si avea nevoie de scena la acea ora, pentru ca dupa aceea sa se poata odihni pentru a fi in forma la orele 17.00, atunci cand incepea spectacolul lor. Fiind programati in concurs (noi stiam la acea ora ca suntem spectacol in concurs) imediat dupa ei, de la orele 19.00, am spus fie, repetam dupa ei. Si am discutat si convenit cu cei de la tehnic sa ne incepem repetitia de la orele 14.00. Zis si facut, doar ca atunci cand am ajuns la teatru, la ora stabilita, domnea o liniste monumentala acolo. Tehnicul era la masa si stim cu totii ca poti deranja pe oricine, la orice ora, numai sa nu fie la masa sau la…

Am hotarat deci, in lumina noilor modificari, ca vom stabili luminile, muzica si decorul dupa spectacolul celor de la Piatra, cu riscul de a intarzia reprezentatia. Cei de la teatru pare-se ca stiau ei ceva ce noi aflasem tarziu, din moment ce pusesera la Agentia de bilete afisul (adus de noi, de la Bucuresti, de dimineata), cu orele 19.30.

De aceasta data totul a fost ceas. Tehnicieni refractari, lene cat cuprinde, nervii nostri si un spectacol care a inceput la ora afisata in acea dimineata. Sala plina, public minunat – multumiri din suflet platitorilor de bilete.

Am intrat la cabina sa ma schimb dupa spectacol. A venit imediat o doamna, cabiniera, pentru a ma soma febril sa eliberez spatiul pentru ca dansa a trudit de dimineata in teatru si vrea sa plece. Am apucat sa schimb cateva vorbe cu regizorul – asa cum este normal dupa orice spectacol – in acordurile unei muzici senzationale a unui artist local, care a performat in decorul nostru, desigur. Mihai a renuntat la discutia fireasca de dupa, pentru a ma lasa sa ma schimb. A revenit in scurt timp sa imi spuna sa ma grabesc pentru ca juriul deliberase deja si incepuse festivitatea de premiere. Am lasat tot bagajul pe loc si am fugit cu totii in sala. Ei bine, doamna de la cabina, acest Sfant Petru al oricarui teatru, ne-a somat din nou, cu cativa decibeli in plus si pe un ton amenintator ca ea vrea sa inchida tot si sa plece. Si iata cum cinci oameni, incarcati cu toate cele trebuincioase in maini (atunci am regretat ca nu am vreo zece maini, pentru a lua tot bagajul), au ajuns in sala, pe margini, urmarind festivitatea pana la final.

Acesta a fost momentul in care ne-am dat seama ca au omis sa ne spuna ca suntem spectacol invitat si cand, dupa ceremonie, la masa de dupa, am vazut cine cu cine se inghionteste si care cu care barfeste, totul a fost clar. Ne-am uitat la diplomele castigatorilor, care erau nominale si plastifiate si am inchinat un pahar de bere in cinstea firmei care a putut sa faca acest lucru atat de repede.

Firma se numeste Pacaleala SRL, caci ea are raspunderea limitata daca stam sa ne gandim ca Maria Sa juriul este cel care a nascut castigatori inainte ca ei sa se nasca participanti in Festival.

Concluzii

Cred ca un Festival de teatru este un prilej al artistilor din toate colturile tarii sa se intalneasca pentru un schimb de experienta in slujba artei pe care cu totii o inventam si reinvantam.

Cred ca un Festival concurs are scopul de a prezenta varfuri – fie de originalitate, fie de limbaj artistic, maiestrie, experiment – si nu de a ne linge noi pe noi, caci pentru acest lucru am vazut ca unii nu au nevoie de un prilej anume.

Cred ca Teatrul are nevoie de adevar si nu de praf, batranete, neputinta si orgoliu prostesc.

Cred ca daca nu te simti in stare sa servesti scopului pentru care te-ai angajat sa faci aceasta meserie, fie te retragi barbateste, fie te pregatesti pentru momentul in care esti in stare sa faci acest lucru.

Cred ca respectul si decenta, in aceasta meserie, sunt doi vectori fara de care nu ai dreptul sa ‘pui lumii o oglinda in fata’, caci nici macar pe tine nu te-ar suporta acea oglinda.

Prea multa vorba strica si zic sa-i dam Cezarului ce e al Cezarului.

And the winners are… 

5 gânduri despre „Dupa Festivalul Teatrului de Studio de la Pitesti

  1. Fiind de putin timp pe piata media din Arges (in mai anul acesta am dat drumul) ne bucuram ca Argeseanul.com a facut o fapta buna si ati putut participa la festivalul pitestean, chiar `daca nu ati castigat premii. La anul poate luati chiar marele premiu 😛

Lasă un răspuns

