Gala Premiilor Uniter 2010

Da, si m-am uitat pana la final, chiar daca la un moment dat mi-au dat un sentiment atat de urat, apasator, fatal, m-am gandit ca este totusi cazul sa vad premiul pentru cel mai bun spectacol.

Nu vreau sa vorbesc despre fiecare premiu in parte, cred ca este mai putin important devreme ce m-a frapat altceva extraordinar. Gala UNITER mi-a parut anul acesta o adunatura de batrani care se iubesc pe ei atat de tare incat nu mai au loc de altceva si altcineva.

Putini dintre ei mai au vitalitatea unui actor de teatru, mai au carisma scenei sau emotia autentica a unei bucurii.

Daca eram depresiva eram cu ingerasii pana acum. Eu cred ca Gala UNITER este o sarbatoare a valorii teatrale, dar, dincolo de acest lucru, fiind transmisa in direct, pe postul public, este clar ca se adreaseaza publicului larg.

Si tu ce faci in astfel de conditii. Il adormi pe spectator? Pe umilul platitor de bilet gratie caruia tu esti acolo? Il compexezi cu vorbele ostentativ mestesigite, cu stilul declamativ, cu farmecul autoindus si cu falsa modestie?

Cred ca Gala trebuie sa aiba acelasi efect pe care Oscarul il are asupra cinefilului. Sa il indemne sa se uite la acele filme, sa indrageasca actorii, sa isi urmareasca idolii si sa respecte  arta.

Ori daca facem o Gala pentru noi, fiind obisnuiti din cele mai vechi timpuri cu laude peste masura – meritate, nemeritate, tot artist emerit te numeai – oameni scortosi, nesinceri, ostentativi si… prea putin artisti, evident ca spectatorul fidel isi pierde interesul, iar asta e cel mai mare pacat.

Momente de autentica emotie pentru care m-as duce la Craiova sa o vad pe „batrana papusareasa” sau mai m-as uita de zece ori la „A fost sau n-a fost” special pentru Mircea Andreescu  imi intaresc credinta ca aceasta Gala se va curata la un moment dat de emfaza, de aratat cum este arta si doar va fi lasata sa isi urmeze cursul firesc.

Si inca ceva. Am avut ciudatul sentiment ca dupa Gala Premiilor UNITER se impune un punct, un final. Ori despre asta este vorba?

Felicitari castigatorilor si teatrul inseamna viata, speranta, creatie, bogatie de idei si de sentimente, aplauze, public,  multa dragoste si… continuitate. Azi de dimineata m-am trezit trista, deprimata si cu un sentiment ciudat de sfarsit si intotdeauna dimineata o iau de la capat, de unde lasesem gandul de seara.

Un gând despre „Gala Premiilor Uniter 2010

  1. Dragă Lăcrămioara,nu te cunosc…de unde vi ? Mi-ai căzut cu drag la suflet .Descopăr cu mare întâziere cuvintele calde pe care mi le adresezi.Îţi mulţumesc.
    Dacă ai timp şi răbdare îţi trimit câteva pagini din ultima mea bucurie de peste hotare.Minuni pe care nu vrem să le vedem decât atunci când ne apropiem de celălalt tărâm !Te sărut cu toată dragostea.Alexandra Davidescu…pentru colegi Didina ,pentru nepoţi şi strănepoţi…Mitică.

Lasă un răspuns

