Vacante I

Cea de iarna a fost contramandata. Cestiuni importante pentru casa au asezat-o pe un loc secund in lista prioritatilor. Asa ca ma gandeam astazi ca vremea de afara – ploua marunt si des – este minunata pentru drum.

Si asta pentru ca acum un an, in concediu, am plecat pe ploaie, am venit pe ploaie, am stat numai pe ploaie acolo, ceea ce a fost teribil.

Nu te poti duce in locuri de o asemenea frumusete pe o ploaie torentiala. Am vizitat tot ce se putea vizita in acele conditii, uzi pana la ultima haina, dar cu frumusetile acelea in suflet.

Deci… anul trecut va fi razbunat.

Maramures

Adica Maramuresul merita o vizita pe liniste, vreme buna si fara teama ca te prinde viitura – pe Valea Izei, exact cand am plecat noi de acolo, codul galben si-a facut de cap… cu viituri, cu Mocanita luata pe sus – in care nu ne-am urcat pentru ca nu mai aveam timp, desi plecasem de la locul de la care ne-am cazat cu gandul strict sa mergem cu acea Mocanita, care a fost violent bruscata si am senzatia ca s-a si ranit grav un turist strain.

Cel de Sus ne-a iubit si ne iubeste in continuare, devreme ce „dupa noi potopul” au fost vorbele noastre, repetate incontinuu,pe parcursul unei saptamani intregi.

El a fost Maramuresul, splendid din masina si din cele cateva ore de soare pe care le-am prins, locuri de o frumusete straina mie. Parca natura este altfel acolo, parca vegetatia este mai inalta, mai viguroasa, mai bogata, oamenii sunt foarte gospodari, inclinati catre turism, dar nu unul ieftin, lipsit de substanta, ci dupa premisa, clientul nostru stapanul nostru, el este multumit, si noi traim bine.

Jos palaria pentru soselele impecabile din varf de munte, unde trece abia un tir la cateva ore, pentru infrastrsuctura exraordinara, cel putin din zonele prin care am trecut noi.

Manastirea Barsana

Ne-am propus sa ne intoarcem in Maramu si mi-ar placea sa venim de Sfanta Marie, tot pe Valea Izei, pentru ca acolo este si centrul de olarit si Mocanita, si centrul de icoane vechi si stana la care ne-am fi dorit sa petrecem o noapte si ateliere de masti maramuresene, traditii, obiceiuri pe care le stiu – si abia astept sa le revad – si pe care nu le stiu – si sunt extrem de interesata sa le aflu.

3 gânduri despre „Vacante I

Lasă un răspuns

