Eurovision 2009 – Partea I

Si a fost si anul acesta Eurovision. Recunosc, sunt un telespectaror fidel al concursului, de la prima semifinala pana la concursul mare.

Fac parte din acea categorie de oameni prafuiti care incearca sa ii vada pe cei care asteapta sa isi arate talentul… cum ar spune unii.

Mi se intampla ca, odata ascultate toate melodiile, sa nu am nici una preferata sau poate una, foarte rar insa.

Cert este ca, odata ascultandu-le pe toate de doua ori, trei ori, patru ori incep sa imi placa toate.

M-am surprins chiar fredonand piesa lui Costi Ionita. L-am auzit cantand in finala.

Atunci cand a inceput mi-am zis ca totusi este judecat aspru, caci nu suna rau.

Pe masura ce crestea emotiile erau tot mai mari si tot mai vizibile. Atat de mari si de vizibile incat la final s-a sufocat pentru ca nu mai avea aer intr-o incercare de a-si arata virtutile baritonale.

Nu, nu este ce trebuie. Sunt convinsa ca are date, ca multi altii de altfel, dar putina scoala nu i-ar strica… si nu stomatologia, evident.

Anul acesta mi-a placut, la o prima auditie, piesa Pleaca a Tinei, dupa muzica si textul frumuselului de la Vank. Originala, tocmai potrivita de un concurs de creatie cred eu, cu un spirit nou, nebunesc, vulcanic.

De unde! Am vazut videoclipul pe care l-au filmat cu TVR-ul si am avut un soc. Pe o piesa pe care iti vine sa te duci, sa alergi, sa te certi, sa te impaci, sa imbatranesti si sa intineresti din nou, aceasta Tina, despre care stiam ca are o voce buna, statea.

Nu statea pentru ca dorea sa fie in acord cu versurile, caci altfel cuvantul acord ar capata alte conotatii, ci statea pur si simplu sa ii admiram freza pe jumatate de ochi, imbracamintea originala si pe ea… atat.

pops

Nu mi-a venit sa cred ca asa va fi prestatia scenica, da, asa cum se intampla mereu, de ce ti-e frica nu scapi…Asa a fost si prestatia scenica!

Ba mai mult, a si falsat si nu a sustinut unele acorduri, lucru suparator chiar si pentru un nestiutor in ale muzicii ca mine. Deci, la capitolul mari dezamagiri o plasez pe aceasta Tina, care a avut o piesa servita, cred eu.

Lasă un răspuns

