Ioana si focul, la Teatrul de Comedie

ioana-si-focul

Textul lui Matei Visniec ii atribuie Ioanei dreptul de a se apara. Ii aseaza cea mai potrivita partitura in brate si o lasa pe ea, singura, sa faca fata istoriei si sa isi relateze adevarata poveste.

Ioana D’Arc inseamna forta, determinare, curaj si binecuvantare. Este un inger care isi indeplineste misiunea cu indarjire, iar in interpretarea Dorinei Chiriac nu cred ca putea gasi un culcus mai bun. Nu stiu ce alta actrita titrata de pe scena romaneasca ar putea sa ii gaseasca Ioanei atatea motivatii precum Dorina Chiriac.

Ea este o actrita speciala, o aparitie ciudata, care, din pacate pentru actorii care prind o zi mai putin buna, eclipseaza pe oricine in jurul sau. Trebuie sa fii Marius Manole sa te vezi langa ea, iar aceasta misiune a fost achitata cu mult talent.

Ce mai! A fost bun spectacolul. Ca nota generala… Recunosti scoala de teatru UNATC de departe (si ma refer la tendinta care exista acolo de vreo patru ani, cel putin de cand am intrat eu la teatru).

Pofta regizorilor si profesorilor de acolo pentru entertainment teatral este satisfacuta in orice productie si examen al studentilor. Coregrafi, regizori si actori deopotriva cunosc parca o singura limba: spectacol, in sensul de show artistic.

Nu este o tendinta gresita, nu deranjeaza deloc, mai cu seama daca productia este prezentata de Teatrul de Comedie. Cine cauta metafora, liniste si reflexie poate alege un alt spectacol. Aici se trage cortina si incepe balul.

Nota 10 cu felicitari pentru efortul fizic, partiturile cantate de care se achita onorabil si … Marius Manole, care este excelent! E o placere sa il vezi de la o secunda la alta fiind altcineva, avand alte intentii. Un cameleon excelent.

Recunosc ca, atunci cand l-am vazut in Visul unei nopti de vara la National am simtit nevoia sa ii si aud glasul, caci acolo doar se misca extrem de bine si atat.

Mai tarziu, cand am auzit ca la Sibiu a urcat beat pe scena (iar eu in acea perioada jucam cu un coleg care, din 100% spectacole, 60% le juca beat), am fost extrem de dezamagita.

Motivatia lui, aparuta in presa mai tarziu, a fost cel putin puerila. Acum cred ca s-a achitat bine de acele pacate si, intr-adevar, a gresi e omeneste (cu toate ca o asemenea greseala este… uriasa, aproape de neiertat!!!).

Da, chiar este foarte bun. Un spectacol care nu trebuie ocolit.

P.S. Cu multa rabdare sa vizionati spectacolul. Mie mi s-a parut lungut si chiar m-a deranjat domnul de langa mine care isi pierduse rabdarea si nici macar nu a aplaudat la final… nu mai putea sa reziste pe acel scaun. Asa ca, daca vi se pare o corvoada sa stati pe scaun mai mult de o ora (cred ca doua), mai bine ocoliti teatrul!

http://www.port.ro/pls/w/theatre.directing?i_direct_id=1012385&i_city_id=-1&i_county_id=-1&i_cntry_id=56

4 gânduri despre „Ioana si focul, la Teatrul de Comedie

  1. Daca citesc recenziile tale ma indragostesc de teatru. Ai un fel a parte de a privi lucrurile si nu folsesti cuvinte „pretioase”. Cred ca m-ai facut sa-mi fie dor de teatru.Tine-o tot asa! Si incearca recomandari si din alte domenii. Merci

  2. Buna Lacaramioara,
    la multi ani
    Eu am vazut spectacolul la avanpremiera si mi s-a parut lungut, pe alocuri chiar foarte lungut. Actorii excelenti e adevarat dar mixajul intre mai multe genuri teatrale le- adaunat cred si lor pentru ca se pute agreu urmari si delimita spatii si temporalitatea.Stilistic vorbind. Cred ca la capitolul asta, spectacolul a scartait destul.A fost o avanpremiera si poate a mai crescut. Cand ai vorbit de Cafeaua domnului ministru, ai spus cumva Victor Rebengiuc sau am inteles eu gresit?
    In rest, succes unde mergi si iti doresc sa dai de oaemeni care sa nu te dezamageasca.
    Lili

  3. Vai Lili, ce surpriza!

    Da, am vorbit de Victor Rebengiuc, singurul om din public pe care l-am vazut la premiera noastra.
    Multumesc mult pentru urari si poate ca vom avea ocazia sa lucram din nou impreuna.
    Cu drag, Lacramioara

  4. habar nu am ca a fost, ma bucur.
    regret mult ca nu am mai reluat ”cafeaua…”eu ti-am propus dar tu ai avut la acel moment alte prioritati si e bine ca ti le-ai urmarit, in fine, a fost un spectacol bun. Poate altadata.Si eu am avut multe de facut…unele mi-au reusit altele nu, am inteles insa ca ceea ce face diferenta intre actori este CARACTERUL acestora.Nu talentul ci caracterul, nici macar munca. Si generoziatea.
    Hai ca mai vorbim.
    lili

Lasă un răspuns

