Aurolac Blues…

Am descoperit acum ceva vreme, jumatate de an, Editura Camil Petrescu in persoana. Ma refer la faptul ca mi-am cumparat doua antologii de teatru american si basarabean contemporan, antologii aparute numai la aceasta Editura, de care cu greu am dat.

Important este ca, intr-un final am dat de persoana de la Editura cu pricina, unde exista texte de teatru extrem de interesante, contemporane, atent selectate (dincolo de cliseu, aceasta este realitatea, textele sunt foarte bune). Ei bine, cu acea ocazie am descoperit-o pe Saviana Stanescu, cu piesa „Sa epilam spre Vest”.

Excelenta. Frumos scrisa, cu dinamism, filmic construita, cu subtilitate, umor si tehnica. O piesa foarte, foarte buna…

In cadrul lansarilor din FNT, Saviana Stanescu si-a lansat un alt volum de teatru, „Aurolac Blues si alte texte scurte”. Din momentul in care am auzit de volum nu imi pot lua gandul de la el.

Astazi in sfarsit o sa il cumpar (din librarie nu de pe net, caci nimic nu se compara cu vizita la o librarie, anticariat, targ de carte)… Sunt mai mult decat incantata, mai cu seama pentru ca m-am gandit la un proiect pe care as dori sa il finalizez pana la sfarsitul anului si ce alte texte mai bune sa folosesc decat acestea…

Saviana Stanescu

Foto: Romania Libera

Am dat de un interviu cu autoarea… doar ca nu stiu cum sa introduc un link…inca! Iar celor care nu cred in dramaturgia romaneasca contemporana… ar fi bine sa cititi si interviul si… macar piesa „Sa epilam spre Vest”.

P.S. Foarte bun un text de Val Butnaru (din antologia de dramaturgie basarabeana contemporana) – bine scris si cu multe metafore, exact pe sufletul meu! Dramaturgia basarabeana… inca neatinsa de strategii de piata ale lumii contemporane. Pura si simpla!

2 gânduri despre „Aurolac Blues…

  1. Mie mi-au placut foarte mult textele din aurolac blues . Recomand infanta sau numaratoarea inversa . Fntul a adus multe lansari de carti bune. Am gasit niste texte interesante si in antologia dramatIS ( ed. cartea romaneasca)

Lasă un răspuns

